Higiena i standardy czystości.Intensywny angielski - technika bilingwistycznaBezpieczeństwo dzieci.

Czytanie w języku angielskim

Jak wiemy przyzwyczajenia, które zdobywamy we wczesnych latach swojego życia mają ogromny wpływ na jego późniejszy przebieg. Dzieci obierają sobie dorosłych jako modele do naśladowania biorąc za przykład ich zachowania. Jako Międzynarodowa Akademia Malucha Daisy pragniemy, aby nasze maluszki uczyły się pozytywnych przyzwyczajeń, które będą miały dobry wpływ na ich późniejsze życie.

Podczas zajęć z czytania nauczycielka języka angielskiego czyta dzieciom bajki w języku angielskim, dzieci siadają na kocyku i otrzymują do rąk książeczki.

Podstawowymi celami tych zajęć są:

Zajęcia rytmiczno-muzyczne

Zajęcia rytmiczno-muzyczne

Zajęcia rytmiczno muzyczne prowadzone są przez specjalistę w języku angielskim. W czasie aktywności muzyczno - tanecznej dzieci śpiewają piosenki w języku angielskim, tańcząc w takt muzyki, dzięki czemu wykorzystując wszystkie zmysły uzyskują optymalną możliwość zapamiętywania słówek i wyrażeń w języku angielskim.

Do akompaniamentu używamy pianina elektrycznego, gitary oraz innych instrumentów muzycznych. Kształtowanie zdolności muzyczno - rytmicznych jest ogromnie ważne już w najwcześniejszym wieku, dzieci komunikują się bowiem nie tylko werbalnie, ale przede wszystkim ciałem, dźwiękiem. Zajęcia muzyczno – taneczne uwrażliwiają dzieci muzycznie, pomagają w ćwiczeniu koordynacji ruchowej, pozwalają na lepsze poznawanie swojego ciała i kontroli nad nim. Aktywność ta kształtuje dwa wymiary wielorakiej inteligencji (Howard Gardner) – kinestetycznej i muzycznej.

Piosenka dla naszych maluszków

Zajęcia ogólnorozwojowe prowadzone przez specjalistę rehabilitanta

Zajęcia gimnastyczne prowadzone są w naszym żłobku przez specjalistę – rehabilitanta.

Zajęcia gimnastyczne (dostosowane do wieku dziecka) mają na celu:

  • przyspieszenie i optymalizację rozwoju fizycznego i poznawczego,
  • prawidłowy rozwój stawów oraz mięśni,
  • rozwój społeczny oraz rozwój odwagi dziecka,
  • rozwój samozaufania oraz poczucia sprawstwa.

Rozpoczęcie przygody ze sportem i gimnastyką w tak wczesnym wieku nie tylko optymalizuje rozwój psychofizyczny dziecka, ale także powoduje, iż maluchy nauczą się zdrowych przyzwyczajeń i przyjmą je jako naturalne.

Dzieci dbające o kondycję fizyczną w późniejszym okresie szkolnym będą miały więcej zaufania do siebie, co pomoże im zwiększyć osiągnięcia szkolne. Wśród korzyści warto wymienić:

  • osiągnięcie odpowiedniej postawy fizycznej dziecka oraz kształtu i bryły ciała.
  • Przygotowanie do okresu szkolnego – osiągnięcie prawidłowej pozycji siedzącej w ławce.
  • Dzięki gimnastyce dzieci wzmocnią mięśnie i stawy, co ma wpław na mniejsze występowanie skrzywień kręgosłupa takich jak skolioza czy kifoza lub deformacji stawów.
Czas gimnastyki

Zajęcia z logopedą

Logopeda w naszej Akademii obserwuje rozwój mowy każdego dziecka. Podczas obserwacji logopedycznej kładzie nacisk na analizę funkcji poznawczych, mających ogromny wpływ na językowy rozwój małego człowieka. Należą do nich:

Właściwe kształtowanie się sfer poznawczych wpływa na harmonijny rozwój narzędzia poznawania świata, jakim jest język.

Logopeda prowadzi zajęcia stymulujące funkcje poznawcze dziecka i stymulujące rozwój mowy.

Zajęcia plastyczneZajęcia plastyczne

Aktywność plastyczna, rysunek, to nie tylko dobra zabawa dla maluszka, ale przede wszystkim rozwój psychomotoryczny oparty na koordynacji mózg – rączka, ale także rozwój zdolności twórczych dziecka. Rysunek jest dla maluszków jednym z najlepszych języków, którymi mogą komunikować się ze światem i opisywać go. Czas rysunku to czas, kiedy maluchy mogą ćwiczyć koordynację ruchów, a także przekazać swoje myśli i pomysły dotyczące otaczającego świata. Prace wykonane przez dzieci wieszane są na wystawie Daisy, przekazywane rodzicom na koniec miesiąca do archiwum rodzinnego.

Czas swobodnej zabawyCzas swobodnej zabawy

Czas swobodnej, kreatywnej zabawy dziecięcej to jedna z najważniejszych aktywności maluchów w naszej Akademii. Przekonani jesteśmy o niezbędności i ważności takiego rodzaju zajęć, które pozwolą dzieciom na twórczą aktywność, pobudzą zmysły, a także pozwolą nauczycielom na rozpoznanie kierunku rozwojowego dzieci. Pokój Reggio Emilia dostosowany został do takiego właśnie rodzaju aktywności dzieci – swoboda w wyborze zabawek zgodnych z poziomem rozwoju maluszków, które dobrane zostały ze szczególną troską, powala dzieciom na zabawę zgodną z potrzebami i pragnieniami. Zabawki i sprzęty w pokoju Reggio nie tylko pozwalają dzieciom na radosna zabawę, ale przede wszystkim kształtują ich rozwój psychomotoryczny. Przestrzeń urządzona jest tak, aby dzieci z łatwością, bez pomocy dorosłych sięgać mogły po zabawkę, która właśnie przykuwa ich uwagę. Po zabawie dzieci wspólnie porządkują zabawki.

Zabawa swobodna to czas, gdy nauczyciel jest obserwatorem, w razie potrzeby pomocnikiem dziecka – to twórczy maluch pokazuje zabawą jakie są jego osiągnięcia rozwojowe, ma szansę na wypróbowanie siebie oraz środowiska go otaczającego.

Czas swobodnej zabawy w naszym żłobku ma na celu:

Przyjęcia urodzinowePrzyjęcia Urodzinowe

W naszej Akademii obchodzimy urodziny każdego dziecka. W tych ważnych dniach dzieci przystrajają żłobek wspólnie z nauczycielami balonami i specjalnymi, urodzinowymi dekoracjami. Rodziców prosimy o przyniesienie torta na cześć solenizanta, tańczymy, bawimy się.

Urodzinowa wspólna zabawa oraz przygotowania pozwalają dzieciom na czynne uczestnictwo w ważnych dniach swoich oraz kolegów i koleżanek, kształtuje poczucie własnej wartości dzieci, daje dużo radości i szczęścia. Maluszki dzięki takim wydarzeniom pogłębiają wzajemne relacje, mają szansę na wspólną, grupową aktywność, uczą się dzielić z innymi.

Piżamowe PartyPiżamowe Party

Raz w miesiącu organizujemy dla maluchów Piżamowe Party – dzieci przynoszą swoje domowe piżamki i pluszaki. Łóżeczka przenosimy do pokoju zabaw, wcześniej przystrojonego balonami.

Tam, czytając bajki, śpiewając piosenki razem z nauczycielem, bawimy się i tańczymy.


Zajęcia dodatkowo płatne:

Warsztaty ceramiczne

Rozwijanie umiejętności artystycznych jest jednym z najbardziej fascynujących i skutecznych sposobów przygotowania dzieci do życia we współczesnym świecie. Aktywność artystyczna rozwija postawy ciekawości wobec świata, kreatywności, rozwija wyobraźnię i samoocenę. Warsztaty ceramiczne pozwalają na swobodny rozwój dziecięcej kreatywności, aktywują i rozwijają zdolności manualne, zawsze dając efekt w postaci niezmodyfikowanych prac małych artystów.

Organizowane co miesiąc dla chętnych rodziców.

do góry strony